صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 26 صفحه بعد



منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1






طب سوزنی

 

طب سوزنی چيست؟
طب سوزنی يا اکوپانکچر (Acupuncture) روشی است که با فروکردن سوزن های بسيار نازک به نقاط خاصی از بدن باعث تسکين درد و يا درمان مشکل خاصی از بيمارمی شود.
متن کل خبر : طب سوزني يا اکوپانکچر (Acupuncture) که به زبان چيني به آن جن جيو (Zhen Jiu) گفته مي شود روشي است که با فروکردن سوزن هاي بسيار نازک به نقاط خاصي از بدن باعث تسکين درد و يا درمان مشکل خاصي از بيمار مي شود. براساس تئوري طب سوزني، اين نقاط خاص بر روي مريدين هايي (Meridians) قرار دارند که يک نوع انرژي حياتي به نام "چي" (qi) در آنها جريان دارند.گرچه از اواخر قرن بيستم ميلادي بر روي طب سوزني تحقيقات علمي زيادي صورت گرفته است اما هنوز نحوه اثر آن به درستي مشخص نشده است و بحث هاي زيادي در مورد آن بين دانشمندان در جريان است. گزارش هايي که از طرف سازمان بهداشت جهاني، مرکز ملي طب مکمل آمريکا و انجمن پزشکي ايالات متحده آمريکا اعلان شده است همگي از مؤثر بودن طب سوزني در درمان بسياري از بيماريها حکايت مي کنند. يک توافق کلي بين دانشمندان وجود دارد که همگي آنها معتقدند که طب سوزني اگر از طرف يک متخصص طب سوزني انجام شود و سوزنهاي استريل مورد استفاده قرار گيرند روش بي خطري در درمان بعضي از بيماريها ميباشد.
تاريخچه استفاده از طب سوزني در کشور چين به عصر حجر باز مي گردد که در آن زمان از سنگهايي نوک تيز به نام "بيان شي" (Bian shi) استفاده مي شد. سوزن هاي سنگي طب سوزني مربوط به پنج هزار سال پيش توسط باستان شناسان در کشور چين کشف شده است.

اولين کتاب چيني که در آن در مورد طب سوزني بحث شده است کتاب "طب داخلي کلاسيک امپراطور زرد" ميباشد که در حدود2300 سال پيش نوشته شده است. در اين کتاب از انواع سوزن هاي فلزي، مريدين ها و نقاط خاص بر روي آنها،انواع روش هاي فروکردن سوزن در بدن وانواع مختلف بيماريهايي که مي توان با استفاده از طب سوزني آنها را درمان نمود بحث شده است.
در طب غربي، هم تشخيص و هم درمان معمولاً براساس تنها يک قسمت ازبدن انجام مي پذيرد. براي مثال، بعد از تشخيص يک شکستگي استخوان، درمان آن با گچگرفتن عضو مبتلا صورت مي گيرد و يا براي درمان يک بي نظمي در طپش قلب، از داروهايي که ريتم ضربان قلب را تنظيم مي کنند استفاده مي شود. در فرد بيماري که تشخيص سنگ کيسه صفرا براي او داده شده است، احتمالاً توصيه به درآوردن کيسه صفراي او همراه با سنگهاي آن ميشود. با اينحال، بيرون آوردن کيسه صفرا باعث درمان علت اوليه ايجاد سنگهاي صفراوي در او نمي شود. گرچه سنگهاي صفراوي ديگر دربدن او تشکيل نمي شود (زيرا کيسه صفرايي ديگر در او وجود ندارد) اما عدم تعادلي که منشاء ايجاد اين سنگهاي صفراوي شده اند با عمل جراحي برطرف نمي شوند.هدف از درمان در طب سنتی چين نه تنها برطرف کردن خود بيماري، بلکه از بين بردن علت اوليه ايجاد آن بيماري مي باشد. در بيماري که تشخيص داده شده که علت بيماري او بر اثر حمله گرما به او صورت پذيرفته است، صرف نظر از اينکه چه علايم و مشکلاتي در او ايجاد شده است، درماني که براي او انجام مي شود با هدف دفع اين گرما از بدن او صورت مي پذيرد. همچنين بيماري که دچار افزايش "يين" (yin) شده است را با کاهش دادن "يين" و تحريک يا افزايش "يانگ" (yang) درمان مي کنند.

البته گاهي اوقات ممکن است علايم و مشکلات خاصي را با طب سوزني درمان نماييم زيرا بعضي از نقاط طب سوزني داراي اثرات اختصاصي هستند (براي مثال براي پايين آوردن فشار خون و يا جلوگيري از استفراغ). با اينحال اين نقاط معمولاً بعنوان يک درمان کامل بيماري استفاده نمي شوند.طب سوزني همانند بسياري از درمان هاي مکمل، روشي است براي بازگرداندن جريان انرژي بدن به يک وضعيت طبيعي تا بدن بتواند خودش بيماري را التيام ببخشد. هنگامي که کمبودي در "چي" (qi)، "يين" (yin) يا "يانگ" (yang) وجود دارد، سيستم بدن را بايد تحريک نمود تا اين کمبودها را جبران کند. همچنين هنگامي که افزايشي در اين موارد وجود دارد بايد آنها را کاهش داد. گرما، سرما، باد، رطوبت، خشکي و خلط را بايد دربدن برطرف نمود و رکود خون در بدن را بايد از بين برد تا جريان خون به حالت طبيعي خود بازگردد. عدم تعادل بين "مريدين ها" (meridians) را بايد با آوردن "چي" افزايش يافته از يک مريدين به مريديني که "چي" آن کاهش يافته است درمان نمود. اگر بلوک و انسدادي در جريان چي يک مريدين وجود دارد بايد اين انسداد را برطرف نمود.هر نقطه اي در مريدين ها داراي عملکردي اختصاصي در ارتباط با انتقال انرژي ميباشد. بعلاوه، هر مريديني داراي نقطه اي است که توسط آن به عضو مربوطه اش متصل مي باشد. در نتيجه مي توان از نقطه اي که بر روي مريدين ريه قرار دارد و آن نقطه با خود عضو ريه در ارتباط مي باشد جهت درمان بيماريهاي ريه استفاده نمود. همچنين در ساير مريدين ها نيز چنين نقاطي وجود دارد. براي مثال، نقطه اي که بر روي مريدين کليه وجود دارد و در ارتباط با عضو کليه مي باشد را مي توان براي درمان بيماريهاي کليه استفاده نمود. بعضي نقاط وجود دارند که براي ازبين بردن و برطرف نمودن فاکتورها يا عوامل خارجي مثل حرارت، باد، سرما، رطوبت و خشکي بکار مي روند. ساير نقطه ها داراي اثرات خاصي بر روي "يين" و "يانگ" هستند که آنها را تحريک و يا کاهش مي دهند. بر روي مريدين هاي عمده (به غير از مريدين قلب) يک يا چند نقطه اتصالي با ساير مريدينها وجود دارد که از اين نقاط مي توان در درمان بيماريهايي که چند مريدين را گرفتار نموده است استفاده نمود.بنابراين اينکه چه نقاطي از مريدين ها را براي درمان انتخاب نماييم بسيار پيچيده مي باشد. يک متخصص طب سوزني بايد عملکرد هر يک از نقاطي که بر روي مريدين ها قرار دارد را بداند. همچنين او بايد ارتباطي که بين مريدين ها وجود دارد را به خوبي بداند. او بايد بداند که چگونه عواملي مثل سرما و گرما را از بدن حذف نمايد و چگونه تعادل را دوباره به سيستم بدن بازگرداند. و در نهايت اينکه او بايد بداند که چگونه با استفاده از حداقل تعداد سوزنها اين کار را براي بيمارش انجام دهد.بيماران اغلب از اينکه تعداد زيادي سوزن به آنها زده مي شود نگران و ناراحت هستند. اما مهارت يک متخصص طب سوزني در اين نهفته است که چگونه بيمارش را با زدن حداقل تعداد سوزن ممکن، درمان نمايد. اغلب يک بيمار ممکن است با کمتر از چهار يا پنج سوزن درمان شود و گاهي اوقات نيز تنها يک سوزن براي درمان کافي مي باشد. اگر پنج نقطه بطور صحيح براي درمان يک بيماري انتخاب شوند اثر آنها بخوبي ده سوزن مي باشد.

در بعضي موارد، ممکن است تعداد زيادي از نقاط براي درمان يک بيماري مناسب باشند، اما نبايد از تمام اين نقاط در يک نوبت استفاده نمود. با اينحال از آنجايي که ممکن است مدت درمان به چند هفته يا چند ماه نياز داشته باشد مي توان بطور نوبتي از تمام اين نقاط طب سوزني استفاده نمود.هنگامي که افرادي که با طب سوزني آشنا نيستند چيزهايي در مورد فرو کردن اين سوزنها در بدن می شنوند تصور مي کنند اين سوزنها نيز همانند سوزنهاي
آمپولهايي که براي تزريق داروها استفاده مي شوند دردناک هستند. به همين علت، اغلب آنها نمي توانند درک کنند که چگونه سوزنهايي که در طب سوزني استفاده مي شوند بی درد يا کم درد هستند. دو علت اصلي وجود دارد که سوزنهايي که در آمپول ها يا سرنگهاي تزريق دارو استفاده مي شوند نسبت به سوزنهاي طب سوزني دردناک هستند. علت اول آن است که از آنجايي که سوزنهاي سرنگها بخاطر آنکه دارو را بايد به داخل بدن وارد کنند بايد داراي مجرايي در داخلشان باشند در نتيجه هنگام ورود به بدن، قسمت کوچکي از بافت بدن را پاره نموده و باعث بروز درد مي شوند. علت ديگر آن است که دارويي که از طريق اين سرنگها به داخل بافت بدن تزريق ميشود، در داخل بافت باعث فشار وارد آوردن به سلول هاي بافت و انتهاهاي عصبي شده و در نتيجه باعث بروز درد شديدي مي شود. اما برخلاف سوزن هاي سرنگها، سوزنهايي که در طب سوزني استفاده مي شود بسيار نازک و ظريف هستند. در داخل اين سوزنها مجرايي وجود ندارد و چيزي هم از طريق آنها به بدن تزريق نمي شود. بنابراين احساسي که در وارد شدن اين سوزنها به فرد دست مي دهد با آن چيزي که در تزريق سرنگها در فرد ايجاد ميشود فرق مي کند.طول سوزن هاي طب سوزني از يک سانتيمتر تا ده سانتيمتر متفاوت مي باشد و هر کدام از اين سوزنها داراي دسته اي در انتهاي آن مي باشند. در نگاه اول ممکن است اين سوزنها از نظر بيمار، ترسناک باشند. با اينحال تنها قسمتي از طول اين سوزن ها وارد بدن مي شود و به ندرت اتفاق مي افتد که لازم باشد تمام طول سوزن وارد بدن شود. در مناطقي از بدن که عضله کمي بر روي استخوان قرار دارد (مثل پيشاني و دست) فقط نوک اين سوزنها وارد بدن مي شود. فرو کردن عمقي اين سوزنها فقط در مناطقي از بدن که داراي عضله زياد مي باشد (مثل کفل ها و ران ها) انجام ميشود.طول مدت زماني که سوزن در بدن بيمار باقي مي ماند بستگي به پزشک و نحوه درماني دارد که براي بيمار انجام مي گردد (معمولا حدود 20 دقيقه). گاهي اوقات فقط يک يا دو ثانيه لازم است که سوزن در بدن بيمار باقي بماند. ممکن است هدف اين باشد که فقط سوراخي در پوست ايجاد شود و قطره اي خون بيرون بيايد تا از اين طريق بدن بتواند خود را از "چي" (qi) مهاجم خلاص کند
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آموزش یادکیتو

 

از حالت اورایما راتو پای عقب در حالی که جلوی بدن جمع میشود با حفظ زانو رو ببالا، در مسیر ضربه ساق پا را از مسیر منحرف میکنیم و از سمت خارج به داخل با سینه پا ضربه یاد کیتو را انجام می دهیم طبق معمول تکنیکهای کلاسیک بعد از تکنیک دوباره پا از زانو در جلو بدن جمع میشود. توجه کنید موقع جمع شدن پا، همیشه زانو بالاتر از مچ پا قرار میگیرد. سپس در حالت هورایما راتو به چینو ختم میشود

 

مهم۱- فرق یاد کیتو با یته کیتو در این است که: یته کیتو با لبه ی پاشنه بصورت مستقیم بطرف بدن حریف فرو میرود در حالیکه یاد کیتو از ساق پا باز شده با سینه پا یا بل پا از پهلو ضربه میزند.

مهم ۲- یاد کیتو در مبارزات با روی پا نیز انجام میشود.

مهم ۳- در هیچ جایی از خطوط و تکنیکهای کانگ فو توآ21، یاد کیتو با روی پا انجام نمی شود، بلکه فقط در مبارزات و تمرین با کیسه یا بالشتک اجرا میشود.

مهم ۴- موقع انجام یاد کیتو دست مخالف برای پوشش و دفاع پیشگیری در جلوی بدن، زاویه چهل و پنج قرار میگیرد.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

ضربه کیتو KIATO :(کیستی تو)
کیتو در کانگ فو توآ به ضربه مستقیم پا از جلو گفته می شود و اولین تکنیک پایی است که همراه می آموزد.نکته ای که بسیار با اهمیت است اینکه تمامی تکنیک های کانگ فو توآ توام با دوران بوده و در مدارهای هندسی اجرا می گردند،لذا حتی ضربه ای مانند کیتو نیز باید همراه با دوران در ناحیه کپل و زانو اجرا شود . یعنی هم از نیروی مستقیم و هم نیروی دورانی استفاده نمود(امری که در عمل زیاد جدی گرفته نمی شود):

k=1/2 mv2 k=Iω2

I= ممان اینرسی ω=سرعت زاویه ای V= سرعت خطی k=انرژی جنبشی

در معنا: کیتو را می توان به دو صورت تفسیر نمود یکی از جنبه ضربه ای که نواخته می شود و این ضربه ای سهمگین و نهیبی است به دشمن نادان و حریف متجاوز که تو کیستی که در برابر حق عرض اندام نمایی؟

دوم جنبه خود سازی و درونی آن است که همراه با هر ضربه بایستی سفری به درون خود کند و از خود بپرسد که کیست و درکجای این عالم قرار دارد و بدین سان پرسش از خود را آغاز نماید.

اصولاً تمامی تکنیک ها در کانگ فو توآ‌21 بر مبنای چنین فلسفه ای بنیان شده اند. و بیان این فلسفه ها توام  با ضمیر ناخود آگاه همراه است و رفته رفته همراه در می یابد که هدفی فراتر از یاد گرفتن چند ضربه دست و پا در میان است.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

استاد سلامی بنیانگذار سبک جهانی کانگ فوتوآ21

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

کنگره های علمی ، فرهنگی و ورزشی سبک جهانی کانگ فو توآ 21

سبک جهانی کانگ فو توآ21 سبکی است که در آن علاوه به پروش تن و روان بایسته است که یک ورزشکار و مربی با دروس تربیت بدنی آشنایی کامل

داشته باشد. این سبک تنها سبکی است که دارای دانشکده ی انشاء تن و روان است و همراهان و مربیان آن برای رسیدن به مراحل بالاتر بایستی

دروس تربیت بدنی را نیز بخوانند و در آزمونهایی که توسط معاونت آموزشی سبک برگزار می شود شرکت کنند. تا جایی که برای دریافت شالبند سیر

سبز یک بایورمه باید دروس کاردانی تربیت بدنی با گرایش بیومکانیک به علاوه ی 10 واحد از دروس کارشناسی را بگذراند و همینطور برای مدارج بالاتر

نیاز به علم بیشتر است.از آنجایی که در طریقت دانایی نه از پی تقلید که از پی تحقیق میرویم هر ساله همراهان تحقیقات و پژوهش هایی که در طول

یک سال و یا حتی بیشتر انجام داده اند و مقالاتی که گرد آورده اند را در کنگره های علمی ، فرهنگی و ورزشی ارائه می دهند تا دیگر رهروان طریقت

نیز از پژوهش آنها استفاده برند.در کنگره های سراسری سبک جهانی کانگ فو توآ21 جایی است که همراهان حاصل یک سال کار فیزیکی و علمی را

به همراه می آورند.برنامه هایی که در این کنگره های سراسری انجام می شوند عبارتند از : ارائه ی تحقیقات و مقالات همراهان، مراسم تطهیر و

مراسم فیزیکی.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

برنامه آموزشي سبك جهاني كانگ فو توآ- 21

اهداف :داننشگاه علمي كاربردي در واقع حضور مفاهيم در مباني زندگي است وتجسم عيني university به bihaversity است در عصر ماشينيزيم امروز ،سلولهاي بنيادين، نانومتر وتبديل جهان به دهكده اطلاعات مي توان با تصويب اين طرح به عنوان رشته علمي كاربردي به زندگي عارفانه هزاران نفر مربي ودهها هزار نفر هنر جو فضاي علمي داد و تحقق مصداق آيه شريفه ((هل يستوي الذين يعلمون لا يعلمون)) آيا برابرند كساني كه مي دانند با كساني كه نمي دانند . روح آنان را عصرا گين نمود.

تاريخچه :

فنون رزمي و مرامهاي پهلواني از زمان زرتشت همسو با تشكلهاي نظاميگري در ايران بوده طوري كه ف فرزند زرتشت نيز در 15 سالگي موفق به دريافت گيتك قرمز مي‌‌شود . قدمت كانگ فو به 5035 سال پيش در ايران مي‌رسد .

35 سال پيش بشكل هنرهاي مدون رزمي مطابق با فيزيولوژي انساني توسط پیر طریقت عضو 11 نفره شالبندان قرمز جهان در مراحل تكنيكي مدون و هفت مرحلة آن آموزش داده شد . بنيان علوم فوق بر مبناي هفت مايگاه ( ) در دانشكده انشاء تن و روان : انشاء يعني خلاقيت ، تن و روان و وديعه الهي كه فقط كمال آن درگرو خلاقيت به عهده انسان گذاشته شده ، طرح ريزي گرديد . سپس چهارده مرحله سيستم تكاملي تكنيكي آن توسط يكي از شاگردان ايشان دكتر احمد سلامي بر همان مبنا طراحي و با توجه به تخصصهاي دانشگاهي در بيومكانيك قسمت اعظم آن در دانشگاه تربيت مدرس تهران پي‌ريزي گرديد . بجهت اجرائي و عملياتي نمودن طرح فوق با استفاده از برنامه‌ريزي ها ي آكادميك در پنج مقطع تحصيلي ( كارداني –كارشناسي-كارشناسي ارشد –دكتري –پروفسورا ) طراحي و اكنون مدت 20 سال است كه به همان شيوه تدريس مي‌شود و امروزه صدها نفر از اعضاء موفق به اخذ مدارك علمي درون سبكي گرديده‌اند . اين سبك داراي اساسنامه بوده كه در فدراسيون ورزشهاي رزمي تربيت بدني جمهوري اسلامي ايران مورد تصويب قرار گرفته و مبناي چارت سازماني آن نيز با عنوان دانشكده انشاء تن و روان درج گرديده است . اكنون با تصويب شوراي عالي 65 نفره اساتيد اين سبك از سراسر جهان به مركزيت ايران مقرر گرديده از طريق دانشكده مجازي بر روي اينترنت از كليه هموطنان بخصوص دانشگاههاي داخل و خارج از كشور به صورت داوطلب پذيرش نمايد .

نتيجه :

با اين برنامه امكان دست يابي بشر به بهترين حالات فيزيولوژيكي وسلامتي تن وروان دست پيدا خواهد كرد به عبارتي علمي كاربردي كردن متغيير هاي معيشتي تحقق پيدا خواهد نمود و آن روش نوين علم ،عمل و شكوفائي با خلاقيت هاي انسان است كه بتواند با كمترين هزينه هاي زماني ، مكاني و اقتصادي با تكيه بر بيو ريتيم به بالاترين و بهترين بهره هاي سلامتي تن وروان كه نياز بشر امروز است برسد.

قرارداد ثبت نام

دانشجوي محترم قبل از شروع مراحل ثبت نام خواهشمند است تعهد نامه زير را به دقت مطالعه نموده و چنانچه مورد قبول جنابعالي قرار گرفت گزينه ( access) را انتخاب نماييد بديهي است كه تأييد شما به منزله قبول اين قرارداد مي‌باشد و در صورت عدم تأييد اين قرارداد نمي‌توانيد مراحل ثبت نام را انجام دهيد .

1 - سبك جهاني كانگ فو توآ- 21 كه اساسنامه آن به تصويب سازمان تربيت بدني و فدراسيون ورزشهاي رزمي نيز رسيده است در سازمان ساختاري خود داراي كلاس ، كانون ( 7 الي 14 كلاس) ، دانشكده واحد استان ، شهرستان و ساير كشورها ( هر دانشكده 7 كانون) مي‌باشد كه بر همين مبنا و بر اساس اساسنامه مصوب خود اقدام به تشكيل دوره‌هاي مختلف عملي و علمي تحصيلي در مقاطع ، (كارداني ، كارشناسي ، كارشناسي ارشد و دكترا ) نموده است . ساختار مديريتي كانگ فو توآ- 21 متشكل از شوراي عالي دانشكده 65 نفري و 7 نفر عضو انديشكده شالبندان مشكي و سرخ به منظور ارتقاء دانش علمي و عملي مشتمل بر هفت مايگاه ( فيزيولوژي ، پزشكي ، روان شناسي ، علم و تاريخ ، فلسفه ، روح و روان ، ذن ) و 21 مرحله تكنيك و تركيب و عكس العمل سازي مي‌باشد و طي تصميمات اتخاذ شده و تأييد نهايي اقدام به آموزش از طريق اينترنت نموده است .

2 – پس از اتمام دوره‌هاي (كارداني ، كارشناسي ، كارشناسي ارشد و دكترا ) مدارك فارغ التحصيلي تحت عنوان تربيت بدني با گرايش بيومكانيك به فارغ‌التحصيلان اعطا مي‌گردد .

3 – مداركي كه از طريق اين سبك با عنوان بيو مكانيك تربيت بدني با گرايش كانگ فو توآ -21 ارائه مي‌گردد صرفاً درون سبكي بوده و طبق اين قرارداد در هيچ مكاني قابل ارزيابي تحصيلي بودن آن تضمين نمي شود مگر درون سبكي . ولي طبق رايزني‌هاي انجام شده با دانشگاههاي داخلي و خارجي اقدام به اخذ مدارك مربوطه دانشكده ها شده كه به محض كسب مجوز و توافق از نظر نازلترين قيمت مدارك برابر ضوابط آن دانشگاه تبديل خواهد شد .

4 – به دانشجويان بعد از اتمام دوره‌هاي فوق الذكر علاوه بر مدرك تحصيلي ذكر شده در بند 3 ، حكم فني و مربيگري رسمي نيز اعطاء خواهد شد كه پس از اتمام دوره كارداني مي‌توانند با شرايط سازمان تربيت بدني جمهوري اسلامي ايران به دوره‌هاي مربيگري رسمي معرفي و شركت نمايند و در اقصا نقاط جهان اقدام به تأسيس كلاسهاي كانگ فو توآ- 21 وابسته به دانشكده انشاء تن و روان ( مركز ) نمايند . دانشكده نيز هدايت و حمايتهاي خود را از آن كلاس يا كانون بر عهده خواهد گرفت .

پذيرش دانشجو :

1 – داشتن حداقل ديپلم يا دانشجوي دانشكده انشاء تن و روان يا دانشجويان ساير دانشگاههاي معتبر دنيا ( داخل و خارج از ايران )

2 – فارغ التحصيلان ساير رشته‌ها نيز مي‌توانند با شرط گذراندن دروس پيش نياز علمي و عملي با تعيين معاونت آموزش و طي نمودن واحد هاي پيش نياز، در يك مقطع بالاتر تحصيل نمايند .

تبصره 1 : از بين داوطلبان دانشگاههاي داخل و خارج يك نفر دانشجو و يك نفر عضو هيئت علمي با اخذ معرفي نامه مي‌تواند بورسيه شود و نمايندگي رسمي دانشكده انشاء تن و روان كانگ فو تو آ 21 را در آن دانشگاه و ساير دانشگاههاي هم جوار نيز به عهده گيرد .

تبصره 2 : نحوه ارائه و آزمون تكنيكها با توجه به شرايط فرد ( افراد عادي و سالم – افراد با 50 % معلوليت و افراد زمين گير ) اخذ خواهد شد .

 

برنامه آموزشي

دوره كارداني دانشكده انشاء تن و روان برنامه آموزشي سبك كانگ فوتوآ- 21 در سه فصل (دروس عمومي- اختصاصي و سر فصل دروس) به شرح پيوست تصويب شده و مقرر مي دارد.

ماده 1- برنامه آموزشي دوره كارداني از تاريخ تصويب براي كليه شعب در جهان تحت عنوان دانشكده هاي مركزي واحد كشورها و شهرستانها و مراكز آموزشي فني تحت پوشش دانشكده مربوطه لازم الاجرا مي باشد.

ماده 2- كليه همراهان تحت پوشش سبك كانگ فوتوآ- 21 مستقر در دانشكده ها و مراكز آموزشي فني تحت پوشش دانشكده هاي مربوطه مركزي ملزم به گذراندن دروس ارائه شده بوده و كسب نمره عملي در خط آناتوآ و آتادو و سوتو منوط به قبولي در آزمون فني در مركز آموزش فني كه به تاييد مسئول دانشكده واحد شهرستان نيز رسيده باشد خواهد بود.

ماده 3- نمره عملي اختصاصي منوط به قبولي در آزمون فني دانشكده هاي واحد شهرستان است كه مي بايستي كميته فني و مسئول دانشكده مربوطه آن را تاييد نمايند.

ماده4- مشخصات كلي و برنامه درسي دوره كارداني سبك كانگ فوتوآ- 21 در 3 فصل جهت اجرا به دانشكده‌هاي تحت پوشش دانشكده مركزي با سازمان فعلي ابلاغ مي‌گردد.

سبك كانگ فو توآ- 21 به جهت شناخت بهتر كانگ فو آموزان و سوق دادن ورزش و بالاخص نو آموزان اين سبك و حركت هاي عمليشان به مسير علمي و جهت هماهنگي اين ورزش اصيل با علم زمان دوره علمي ( كارداني) كانگ فوتوآ‎ را به اجرا گذاشته تا در نهايت مربياني تربيت نمايد كه بتوانند از روي اصول و متدهاي علمي كار عملي انجام داده و آموزش دهند.

اين دوره بر اساس واحدهاي تئوري رشته تربيت بدني در سطح كارداني و واحدهاي عملي خطوط تا سطح خط 6 بوده و در واقع تلفيقي از علوم تئوري تربيت بدني و علوم و خطوط ديناميك يا علمي كانگ فوتوآ- 21 مي باشد.

دوره كارداني تربيت بدني كانگ فو توآ- 21 شامل 57 واحد بوده كه 13 واحد به صورت عملي ( خطوط كانگ فوتوآ- 21) و 44 واحد تئوريك شامل دروس عمومي و پايه و اختصاصي رشته كانگ فوتوآ- 21 (طريقت دانايي) مي باشد.

اهداف دوره كارداني

1- اجراي 6 مرحله از 21 مرحله تكنيكي متكي بر فيزيولوژي انساني .

2- التزام عملي به 7 مايگاه كانگ فوتوآ- 21

(فيزيولوژي- انشاء پزشكي- روان شناسي- تاريخ و علوم- فلسفه- روح و روان- ذن).

3- تربيت و آموزش همراهان در سطح كارداني تربيت بدني در مربيگري سبك كانگ فوتوآ 21.

4- انجام كار عملي از روي متدهاي علمي تمريني.

5- تربيت و آموزش مربيان و همراهان در قالب دانشكده انشاء تن و روان و شعبات آن در جهان.

طول دوره و شكل نظام

متوسط دوره كارداني دانشكده انشاء تن و روان 3 سال است دروس به صورت نظري و عملي عرضه مي شود به هر واحد درسي از نوع نظري در هر ترم 17 ساعت و براي هر درس عملي 34 ساعت اختصاص مي يابد دروس عملي سبك كانگ فوتوآ- 21 به صورت متوسط 62 ساعت در واحد منظور شده و بر حسب نوع خط تعداد ساعات متفاوت است كه در جدول دروس مشخص است.

واحدهاي درسي

تعداد كل واحدهاي درسي كارداني:

كانگ فوتوآ- 21 (57) واحد به تفكيك زير ميباشد:

الف: دروس عمومي 1 واحد

ب: دروس تربيتي 6 واحد

ج: دروس پايه و اصلي 22 واحد

د: دروس اختصاصي 19 واحد

انسان شاهكار جهان كه داراي قدرتي نامحدود و سلسله اي از شعور و انديشه است ، بايد وي را در حريم معنويت جستجو كرده ، بدين آماج و توان ، و تو اي انسان كه برما انديشه و تفكر آغاز نمودي ، اين راه راهي بي پايان ، و انديشه جهان و انسان ، انساني بيزمان يا فرهنگ زمان در بيزمان است.

راز راهبران پير معبد انشاء در كانگ فوتو آ ، اسرار تفكر و فلسفه آنهاست ، كتاب كانگ فوتوآ و يا همان توآست.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 17 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چاکراها....

در بدن مراکزی وجود دارد که به آنها مراکز انرژی یا چاکرا گفته می‌شود....

 برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

شایع ترین و شدیدترین آسیب های مرتبط با ورزش های رزمی

پرداختن به ورزشهای رزمی در بین افراد به مقاصد مختلفی صورت می گیرد. این امر می تواند بعنوان هنری در جهت تناسب اندام و افزایش انعطاف پذیری یا برای رقابت و مسابقه و یا به منظور دفاع شخصی مورد استفاده قرار گیرد. بر خلاف آنچه تصور همگانی است میزان بروز آسیب های جدی در این ورزش به نسبت پائین است مثلاً میزان بروز آسیب در ورزشهای رزمی در حدود 10/1 فوتبال است و 2/1 کشتی است.
میزان بروز صدمات با میزان مهارت ورزشکار ( رنگ کمربند ) رابطه معکوس دارد. از سویی شدت صدمات ایجاد شده با میزان مهارت ورزشکار در رابطه مستقیم قرار دارد ( بخاطر استفاده از مانورهای ترکیبی و خطرناکتر ) لذا هر چه فرد با مهارت تر و حرفه ای تر شود اگر چه میزان آسیب ها در وی کاهش می یابد اما اگر صدمه ببیند احتمال شدیدتر بودن آن افزایش می یابد

 

شایع ترین و شدیدترین آسیب های مرتبط با ورزش های رزمی
- شایعترین صدمات و آسیب های ورزشی در ورزشهای رزمی عبارتند از: له شدگی ها، خراشیدگی ها و کشیدگی های رباطی و عضلانی تاندونی.
- شدیدترن آسیب های مرتبط با این ورزش عبارتند از ضربات به سر و صدمات مغزی و پارگی احشای داخل شکم مثل کبد و طحال

 

انواع صدمات نواحی خاص بدن
• صدمات سر و گردن
:
این صدمات عمدتاً عبارتند از : پارگی و خونریزی از بینی و کبودی دور کاسه چشمی که اغلب در اثر اصابت مشت به صورت و گاهی هم در اثر اصابت پا به صورت رخ می دهد. امکان دارد خراش قرنیه در نتیجه کشیده شدن ناخن به قرنیه رخ دهد. شدیدترین حالت عبارتست از آسیب مغزی بدنبال اصابت پا طی حرکت چرخشی فرد می باشد در این موارد که ضربه شدید به سر وارد شده است باید حتماً بررسی از نظر آسیب همراه در گردن صورت گیرد. استفاده از کلاه های محافظ می تواند جلوی آسیب های بافت نرم صورت را بگیرد اما درجلوگیری از صدمات مغزی همراه با اصابت پا به سر چندان موثر نیست.
• آسیب های اندام فوقانی :
شایعترین آسیب عبارتست از کبودی های ساعد و مچ.
در رفتگی ساعد اگر رخ دهد عمدتاً از نوع خلفی است در حالیکه در رفتگی شانه اگر رخ دهد در 95% موارد از نوع قدامی است. آسیب های ورزشی شایع دیگر عبارتند از شکستگی ها و کشیدگی های رباطی ( بخصوص در شانه ) و کشیدگی های عضلانی.
• آسیب های اندام تحتانی :
شایعترین آسیب اندام تحتانی کبودی ها در نواحی ساق، داخل ران و پشت پا می باشد.
زانو محل آسیب پذیری در ورزش می باشد. در ورزشهای رزمی بخصوص کانگ فوتوآ که فرد دائم به جلو و عقب می رود و حرکات تعادلی زیاد است زانو بیشتر مستعد آسیب در اثر اعمال نیرو به جلو یا عقب یا طرفین داخلی و خارجی آن است.
آسیب های زانو می تواند به منیسک ها یا رباطهای زانو وارد آید یا به کشکک وارد شده و سبب شکستگی یا دررفتگی آن گردد. همچنین می تواند منجر به شکستگی استخوان در محل زانو شود و در موارد نادر منجر به دررفتگی زانو شود که حقیقتاً یک اورژانس محسوب می گردد.
پیچ خوردگی و شکستگی مچ پا از آسیب های شایع در ورزشهای رزمی محسوب می شوند. همچنین آسیب به انگشتان اول و دوم و پنجم نیز شایع است و احتمال دارد در دراز مدت در این انگشتان آرتروز رخ دهد.
• آسیب ارگان های شکم:
در ضربه به شکم بخصوص ضربات چرخشی پا احتمال آسیب ارگانهای شکمی مثل کبد، طحال، کلیه و پانکراس ( لوزالمعده ) وجود دارد. همچنین یک ضربه کنترل نشده پا می تواند به آسیب بیضه ها و خونریزی آنها منجر گردد که استفاده از محافظ توصیه می شود.
• آسیب قفسه سینه :
در اثر مشت قوی یا ضربه شدید پا به قفسه سینه احتمال شکستگی دنده یا التهاب قسمت قدامی دنده ( کوستوکندریت) و در مواردی ورود هوا به داخل پرده جنب وجود دارد

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

مسابقه در طریقت دانایی.....

در مورد مسابقات در هنر رزمی کونگ فو توا می توانیم بكوييم كه به گفته راهبرمسابقه نداریم. بلکه مبارزه داریم. چرا؟ به دلیل اینکه مسابقات انسان رو به طرف مادیات و چیزهایی که ارزش دنیوی دارند میکشونه. به خاطر همین شخص کونگ فو کار از ارزشهای معنوی این هنر رزمی و فلسفی دور میمونه و هدفی پوچ رو دنبال میکنه.

ما در کانگ فو مسابقه نداریم ... حالا چه مسابقات نیمه آزاد؛ و با تاسف میگم چه میخواد مسابقات آزاد یا همون (بازمایانه) باشه. به قول استاد سلامی که میگه: کانگ فو توآ طریقت دانائیست؛ نه رینگ آمریکایی.

راهبر طی سخنی فرمودند: ضربه دست به سر ممنوع هست. چرا؟ به دلیل اینکه مغز انسان ساختمان تفکر انسانیه و هیچ وقت نباید آسیب ببینه حتی اگه شخص مقابل دشمن ما باشه چون که حتی اون شخص میتونه انسان درستی بشه. در مقابلش میبینیم که فدراسیون کونگ فو توآ مسابقات مبارزه آزاد یا همون باز مایانه رو وارد کونگ فو توا کرده. 

در مقابلش شخص کونگ فو کار با وارد شدن به مسابقات بازمایانه به طریقت دانایی نمیرسه که هیچ بدن و مخصوصاً صورت خودش رو از بین میبره. چرا؟ برای اینکه در مسابقات بازمایانه ضربه دست به تمام نقاط بدن غیر از نقاط حساس آزاد میباشد. یعنی این انسان باید صورت خودش رو به جای یه کیسه بوکس قرار بده در مقابل آماج ضربات مشت (نمیگم ضربات ماتو- میگم ضربات مشت) چون اون شخص کونگ فو کار توی رینگ وقتی اینجور وحشیانه صورت خودش و طرف مقابلش رو از بین میبره چه میدونه ماتو چیه! از فلسفه ماتو چه میدونه؟

در پایان کار هم یه شرت کیک بوکس به عنوان تقدیر و یا جایزه تقدیمش میکنن. پس از یه طرفی هم میشه گفت این یه نوع شرط بندی بین 2 نفر برای یه جایزه بی ارزشه.پس میشه گفت این کار یجورایی!! حرام است

در یه جمعی بحث شد در مورده مسابقات؛ که شخص مسابقه دهنده برای کشورش و ... مقام کسب میکنه.

در جواب باید گفت که: مقام آوردن برای کشور و ... در مقابل نقص عضو کردن بدن؛ از بین بردن صورت؛ گرفتاری به یه سری از بیماریهای روحی روانی و عصبی (به دلیل ضربات سنگین دست به سر) و ...

آیا این درسته؟

اینه طریقت دانایی که شما ازش حرف میزنید.

اینها برنامه های کسانیه که یه روزی سوگند همراه خوردند.

 

توگر خواهی توانایی که این است کانگ دانایی

 

تو،آ
 

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آسیب و شکستگی مهره های کمر ( spine fracture )

پیش زمینه
آسیب کمر در محل استخوان های ستون مهره درصد کمی از آسیب های ورزشی را شامل می شود . توجه به این آسیبها هم کمتر از سایر آسیبها بوده که علت آن اینست که اغلب آسیبهای وارده به استخوانهای ستون مهره مینور بوده ، اغلب در مقوله آسیبهای بافت نرم قرار می گ یرد که خود محدودند و نیاز به مراجعه برای دریافت خدمات پزشکی ندارند .
تخمین زده می شود در آمریکا 7% از کل آسیب های کمر ناشی از ورزش را آسیب به مهره ها تشکیل دهد . که این میزان در انگلستان 15% تخمین زده شده است .سایر آسیبهای کمر عبارتند از: اسیب دیسک کمر و کشیدگی عضلانی و رباط کمر
صدمات مهره های کمر عمدتاً در ورزشهای فوتبال‌‌، ژیمناستیک ، وزنه برداری دیده می شود .

آناتومی کاربردی
در آناتومی کمر پنج مهره کمری داریم که دارای قابلیت حرکت به طرفین ، جلو و عقب می باشند و در بین دو بخش غیر متحرک : ستون مهره پشتی در بالا و بخش ساکرال ( لگن ) در پائین قرار گرفته اند . ستون مهره پشتی توسط قفسه سینه و عضلات بین دنده ای غیر متحرک شده است .
مهره های کمری در مقایسه با مهره های پشتی و گردنی بزرگتر و سنگین تر بوده و برای تحمل وزن بیشتر و نیز داشتن حرکت تکامل یافته اند . تنه مهره در مهره های کمری پهن بوده و زوائد عرضی مهره بلندتر ، خارجی تر و قدامی تر از زوائد عرضی سایر نقاط ستون مهره است . زوائد خارجی مهره های کمری پهن تر و قویتر و چهارگوشند . رویه مفصلی زائده تحتانی محدب و استوانه ای بوده ، اجازه حرکت بصورت خم شدن به جلو و عقب را می دهد . اما حرکت چرخشی را محدود می کند . مهره های کمر باید فشار ، چرخش و خم شدن بالا و پائین بدن را نسبت به هم انتقال دهند . لذا هر چه از بالا به پائین ستون مهره پیش می رویم توده عضلات و نیز قطر و استحکام رباطهای ستون مهره افزایش دارد .
دیسکهای بین مهره ای هم خاصیت ضربه گیری داشته قسمت محیطی آنها به مهره ها اتصال دارد و حرکات چرخشی را محدود می کند.
رباطهای ستون مهره در استحکام ساختار آن بخصوص در هنگام استراحت نقش دارند .عضلات هم در استحکام ستون مهره در هنگام انجام حرکات نقش دارند

 

درد ستون فقرات

...بیومکانیک ورزش
معمولترین حرکت کمر خم شدن به جلو می باشد که در آن فشار به قسمت قدامی دیسک وارد می گردد . این حرکت توسط رباط طولی خلفی و عضلات ستون مهره ای محدود می شود . در خم شدن به عقب ( باز شدن ) که محدودتر از حرکت قبلی است زوائد خاری مهره های کمری و رباط طولی قدامی و عضلات قدامی دامنه حرکت را محدود می کنند .
در خم شدن به طرفیت رباطهای بین زوائد عرضی حرکت را محدود می کنند و در این حرکت قسمت طرفی دیسک فشرده می شود . حرکات چرخشی را هم دیسک محدود می کند .
علل ایجاد شکستگی در مهره ها متفاوتند و بطور عمده شامل : 1- فشار 2- خم شدن 3- باز شدن 4- چرخش و یا ترکیبی از این عوامل است .
نقش فشار در ایجاد شکستگی بخصوص در ورزشکاران با کاهش دانسیته استخوانی مثل افراد مسن یا آنها که ناشی از ورزش دارند برجسته است . در نوجوانان این نوع آسیب معمولاً سبب جدا شدگی صفحه انتهایی می شود . هم این آسیبها معمولاً پایدار ( stable ) بوده و با بی حرکت کردن بهبود می یابند .
شکستگی زائده خارجی می تواند در اثر ضربه مستقیم یا یک چرخش و خم شدن شدید ناگهانی به جلو روی دهد . معمولاً علائم عصبی در شکستگی زائده خارجی دیده نمی شود

.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

با سلام وعرض خوش آمدگويي خدمت همراهان و دوستان عزیز امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده و خوشتون اومده باشه .از شما میخوام نظرات انتقادات و پیشنهاداتتونو برامون ارسال کنید ممنون میشیم ما را همراهی کنید توآ سبک جهانی کانگ فوتوآ-21 با بهره گیری از روشهای علمی و عملی هفت مایگاه تکاملی(توآ-21)

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to toa21shahinshahr.LoxBlog.Com | Template By: h.tarrah